Sinhala Wela akka Wal Katha






මෑ මල දිවෙන් කිතිකවලා තන්දෙක මිරිකලා උරලා කෙදිරි ගෑවෙන්න සැපදෙන හැටි දැනගන්න.

අතේ ගහන ගමන් වල් වීඩියෝ එකක් බලන්න සිංහල වල්කතා වක් කියවන ගමන් ගෑණු අයට පුළුවන් ඇගිල්ල ගහන ගමන් තනියෙන්ම සැපගන්න.

පට්ට ආතල් එකක් තියෙන්නේ සිංහල වල් කතා කියවන ගමන් හුත්තට ඇගිල්ල ගහගෙන බඩු යවනකොට. කොල්ලන්ට පුළුවන් අතේ ගහන්න. සියල්ල බලන්න
මෙතැනින් සෙට් වෙන්න

Wednesday, October 5, 2011

ජ්‍යොතිෂය හා බැදී ඇති දුර්මත කිහිපයක්

   
  * පෙබරවාරි මාසය සුභ නැකැත් සදහා සුදුසු නැත.
       මෙය බොහෝ දෙනා අතර ඇති පදනම් විරහිත වූ මතයකි.පෙබරවාරි මාසය අඩු දින මාසයක් වීම නිසා මෙම මතය පුරාතනයේ සිටම සාමාන්‍ය ජනයා අතර පවතී. පෙබරවාරි මාසයට දින 28 ,29 ක් යෙදීම නිසා එයට අඩු දින මාසයක් ලෙස නම් කිරීම ඉංග්‍රීසි කැලැන්ඩර ක්‍රමය අනුව සලකන විට යම් වලංගුතාවයක් ඇත.නමුත් ජ්‍යොතිෂයේදී භාවිතා කෙරෙන සූර්ය හා චන්ද්‍ර මාස ක්‍රමය ඉංග්‍රීසි ක්‍රමයට වඩා යම් ක්‍රමවත් බවක් ඇත.ඉංග්‍රීසි ක්‍රමයේදී රවි සදු පාදක කිරීමක් නොමැතිව සම්මත අංකනයක් අනුව එක් එක් මාසයන්ට දින සංඛ්‍යාවක් ලබා දී ඇත.(ජනවාරී 31, පෙබරවාරි 28 හෝ 29 ,මාර්තු 31 ,අප්‍රේල් 30,..... ආදී වශයෙන්) නමුත් සූර්ය චන්ද්‍ර මාස ක්‍රමවලදී සූර්යයාගේ හා සදුගේ චලිතය සලකා ඇත.ඒ සූර්ය මාස අනුව බලන විට දළ වශයෙන් පෙබරවාරි 1 සිට පෙබරවාරි 12,13 දක්වා රවි මකර රාශියේත්(මකර රවි) පෙබරවාරි 13,14 සිට පෙබරවාරි මාසය අවසන් වනතුරුත් රවි කුම්භ රාශියේ(කුම්භ රවි) ගමන් කරයි.ජ්‍යොතිෂයේදී නිවාස විවාහ ආදී සුභ නැකැත් සදහා යෝග්‍ය නොවන කෝණ මාස ලෙස ලකුණු කොට ඇත්තේ රවි මිථුන,කන්‍යා,ධනු මින රාශි වල ගමන් කරන කාල සීමාවන්ය.( මෙම කෝණ මාස අතුරින් මීන රවිය වැඩිම අසුභ බවත් ඊලගට ධනු රවිය වැඩි අසුභ බවත් සලකයි.)ඒ අනුව පෙබරවාරි මාසයේ දිනයන් කෝණ මාසයන්ට අසුවන්නේද නැත.චන්ද්‍ර මාස ක්‍රමය අනුව බලන කල පෙබරවාරි මාසයේ වැඩි දින ප්‍රමාණයක් හසුවන්නේ නවම් චන්ද්‍ර මාසයටය.නවම් හෙවත් නැවුම් (තවත් විදියකින් කිවහොත් "අළුත්") මාසය වචනයේ අර්ථයෙන්ම සුභ මාසයකි. ඒඅනුව බලන විට නැකැත් සීහුම පංචාංග සුභවීම තත්කාල ග්‍රහ බලය සුභ වීම ආදී සුභ මුහුර්තයකට අදාළ කරුණු හොදින් ඇත්නම් පෙබරවාරි මාසය තුල ගෙවල් සෑදීම විවාහ කටයුතු ආදී සුභ කටයුතු යොදා ගැනීමේ වරදක් නැත.මෙය කෙතරම් කිව්වත් බොහෝ දෙනා වැරදි මතය තුලම රැදී සිටීම කනගාටුවට කරුණකි.


  * 9,19,29,39,.... ආදී වයස් වලදී මාරක අපල වැඩිය.
        මෙයටත් කිසිදු ජ්‍යොතිෂමය පදනමක් නැත.මාරක ග්‍රහ අපල වැනි දරුණු අපල ග්‍රහචාරයේ නැත්නම් මෙම ඉලක්කම් වයස් සීමා ගතවීම මාරක අපල ඇති කරන බවට කිසිදු පැරණි ජ්‍යොතිෂ ග්‍රන්ථයක සදහන්ව නැත.9 වෙනිදා හා 13 වෙනිදා දිනවල සුභ නැකැත් ගැනීම හොද නැතැයි කීමද මෙවැනි පදනමක් නැති කතාවකි.

 * කිරි ඉතිරවීමේදී එළකිරි භාවිතා කිරීම යෝග්‍ය නැත.
       මෙයත් ජ්‍යොතිෂය හා ආගමික විශ්වාස පටලවා ගැනීමකින් මතුවී ඇති වැරදි මතයකි."එළකිරි ගන්නේ සතෙක්ගෙන්.එළකිරි ගේ මැද ඉතිරීම ගේ මැද ලේ හලනවා වගේ වැඩක්."වරක් එක්තරා ජ්‍යොතිෂවේදියකු රූපවාහිනී නාලිකාවක් ඔස්සේ පෙනී සිටිමින් ඇස්ගෙඩි කරකවමින් බැබෑරුම් උපදෙසක් දුන්නේය එදා සිට අපේ අය එළකිරි ඉතිරීම නවතා පොල්කිරි වැනි වෙනත් ආදේශක කිරි වර්ග ඉතිරවීම සිදු කලේය.නමුත් අතීතයේ සිට කිරි ඉතිරවීමේ එළකිරි යොදාගැනීමට විශේෂ හේතුවක් වූයේ එය සම්මත මංගල වස්තුවක් වූ බැවිනි.(සම්මත මංගල වස්තු පිළිබදව ඉදිරි ලිපියකින් දක්වමි.)එළකිරි ගෙයි මැද ඉතිරවීම ඉතිරවීම ලේ හැලීමක් නොවේ.

  * රාක්‍ෂ ගනේ අය සැර පරුෂය.උන්ට යක්කු නොපෙනේ.දේව මානුෂ ගනේ අය ලාමකය.දේව ගනේ අයට අංජනම් පෙනේ.මානුෂ ගනේ අයට යක්කු පෙනීම වැඩිය.
     මෙම ප්‍රකාශ වල යම් හෝ සත්‍යයක් ඇත්දැයි කාලයක් තිස්සේ ගවේශනය කලෙමි.ජ්‍යොතිෂ මූලාශ්‍ර ග්‍රන්ථවල මෙම ප්‍රකාශ පිලිබදව පැහැදිලිව දක්වා නැතත් මෙම අදහස් වලට සමාන අදහස් දක්වා ඇති අවස්ථා දැක ගත හැකිය.අප ගෞතම බුදු රජානන් වහන්සේගේ ජන්ම නැකත විසා නැකත බව ලේඛන වල සදහන්ය.විසා නැකතට වැටෙන්නේ රාක්‍ෂ ගණයයි.රාක්‍ෂ ගණේ අය රාක්‍ෂයන් වගේ නම් උන්වහන්සේද එලෙස විය යුතුය.නමුත් අප තිලෝගුරු බුදු රදුන් තරම් තුන්ලෝ වැසියන්ට කරුණාව දැක්වූ කෙනෙක් තවත් සිටීද?
 
  * සියාවස නැකතින් උපන් දරුවන්ගෙන් පියාටත් මා නැකතින් උපන් දරුවන්ගෙන් මව්ටත් මාරක අපලදේ.
      "සියාවසේ පියා නැසේ.
       මා නැකතේ මව් නැසෙතේ"  යනුවෙන් ඇගේ අමාරුවට මෙන් සාදා ඇති සිංහල කවිය ඔස්සේ යමින් මතුවී ඇති මෙයත් කිසිදු පදනමක් නැත්තක්මය.සියාවස හා මා නැකතින් උපත ලබා මව්ට පියාට අකල් කරදර ඇති නොවූ අවස්ථා සදහා සාක්‍ෂි එමට ඇත.නමුත් සියාවස නැකතේ මැද කොටසේ උපන් දරුවන්ගෙන් පමනක් පියාට අසුභ වූ අවස්ථා පිළිබද වැඩි වාර්ථා ඇත.


       ---------------   මතු සම්බන්ධයි.  -------------------------

No comments:

Post a Comment